Preču pirkšanas un pārdošanas noteikumi

Atjauninātā versija: 2024-08-26

www.adasterapija.lv

PREČU PIRKŠANAS UN PĀRDOŠANAS NOTEIKUMI

1. VISPĀRĪGIE NOTEIKUMI

1.1. Šie preču pirkšanas un pārdošanas noteikumi kopā ar citiem šajos noteikumos norādītajiem dokumentiem (turpmāk tekstā — Noteikumi) ir Pusēm saistošs juridisks dokuments, kas nosaka Pircēja un Pārdevēja tiesības, pienākumus un atbildību, Pircējam iegādājoties Preces e-veikalā www.adasterapija.lv (turpmāk tekstā — E-veikals). Saskaņā ar šajos Noteikumos noteikto kārtību Pārdevējs apņemas nodot preces Pircējam, bet Pircējs apņemas pieņemt pasūtītās preces un apmaksāt tās Noteikumos noteiktajā kārtībā.

1.2. Izmantojot E-veikalu un pasūtot tajā Preces, kā arī izveidojot Kontu, Jūs apstiprināt, ka esat iepazinies ar šiem Noteikumiem un tajos noteiktajām Pircēja tiesībām un pienākumiem, un Jūs piekrītat tos ievērot bez nosacījumiem un neatsaucami. Ja Pircējs nepiekrīt uzņemties un ievērot visus šajos Noteikumos noteiktos pienākumus, Pircējam nav tiesību izmantot E-veikalu, reģistrēt Kontu un iegādāties tajā Preces.

1.3. Šajos Noteikumos ar lielo burtu rakstītajiem terminiem ir šāda nozīme: Noteikumi – šajā E-veikalā sniegtie Noteikumi ir Pusēm saistošs juridisks dokuments, kas nosaka E-veikala lietošanas un tajā piedāvāto Preču pirkšanas un pārdošanas noteikumus, kā arī Pušu tiesības, pienākumus un atbildību par šo Noteikumu pārkāpšanu. Preces – lietas, kas tiek piedāvātas iegādei vai tiek pārdotas Pircējam, izmantojot Pārdevēja administrēto E-veikalu. Pārdevējs – UAB “RLT TRADE”, kas pārdod Preces un administrē un uztur E-veikalu, juridiskās personas kods 306962178, reģistrācijas adrese Sakalų g. 33-20, 08108, Viļņa, Lietuva. PVN maksātāja kods LT100017070118. Dati par Pārdevēju tiek vākti un glabāti Juridisko personu reģistrā, reģistra pārvaldnieks ir Valsts uzņēmums Reģistru centrs. Plašāka informācija par Pārdevēju ir sniegta E-veikala sadaļās “Par mums” un “Kontakti”. Pircējs – fiziska persona, kas izmanto E-veikalu un iegādājas tur Preces mērķiem, kas nav saistīti ar viņa saimniecisko darbību, tirdzniecību, amatniecību vai profesiju (patēriņa vajadzībām). Konts – Pircēja reģistrācijas E-veikalā rezultāts, kas izveido Pircēja personīgo kontu, kurā tiek glabāti viņa personas dati un pasūtījumu vēsture. Personas dati – jebkura informācija, ko Pārdevējs apkopo par Pircēju vai viņa pārstāvi (fizisku personu), kā definēts Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 27. aprīļa Regulas (ES) 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) 4. panta 1. punktā. Puses – Pārdevējs un Pircējs.

2. PIRKUMA UN PĀRDOŠANAS LĪGUMS

2.1. Pirkuma un pārdošanas līgums par konkrētas Preces iegādi tiek uzskatīts par noslēgtu no brīža, kad Pircējs, izveidojis iepirkumu grozu E-veikalā, norādījis piegādes adresi vai reģistrējies Kontam, izvēlējies apmaksas veidu un apstiprinājis, ka ir iepazinies ar šiem Noteikumiem, apstiprina Preču pasūtījumu un apmaksā to šajos Noteikumos paredzētajā kārtībā.

3. PERSONAS DATU APSTRĀDE

3.1. Pārdevējs apstrādā Pircēja personas datus saskaņā ar Privātuma politiku. Personas datu aizsardzības un privātuma politikā ir norādīti svarīgi Noteikumu punkti, tāpēc Pircējam ieteicams tos rūpīgi izlasīt un pārliecināties, ka visi Privātuma politikas punkti viņam ir saprotami un pieņemami, e-veikala sadaļā Privātuma politika.

4. PREČU CENA UN APMAKSAS KĀRTĪBA

4.1. Visa informācija par Preci, tās cenu un ražotāja garantijas periodu, kas piemērojams Precei, ja tāds ir, ir norādīta E-veikalā attēloto Preču aprakstos. E-veikalā attēlotās Preču fotogrāfijas ir paredzētas tikai ilustratīviem nolūkiem, un tajās norādīto Preču krāsas, uzraksti, parametri, izmēri, funkcijas, iepakojums un/vai jebkuras citas īpašības var atšķirties no realitātes to vizuālo īpašību dēļ, tāpēc Pircējam, kurš vēlas iegādāties Preci, visos gadījumos jāvadās pēc informācijas par Preci, kas norādīta E-veikalā piedāvātās konkrētās Preces aprakstā.

4.2. Preces cena E-veikalā ir norādīta eiro, ieskaitot spēkā esošo PVN likmi saskaņā ar tiesību aktiem un citus nodokļus, ja tādi ir piemērojami, kā arī norāda Preces cenai piemēroto atlaidi, ja tāda ir piemērojama.

4.3. Pircējs var apmaksāt Preci, izmantojot vienu no šiem veidiem, kas tiek piedāvāti pasūtījuma veikšanas brīdī:

  • Elektroniskā banku darbība;
  • Ar maksājumu karti;
  • Citos veidos, kas norādīti E-veikalā.

4.4. Pārdevējs apstiprina Preces pasūtījumu, kad Pircējs par to samaksā Noteikumu 4.3. punktā noteiktajā veidā, un informē Pircēju par Preces pasūtījuma apstiprināšanu pa viņa Kontā norādīto e-pasta adresi.

4.5. Apstiprinot Noteikumus, Pircējs piekrīt, ka izņēmuma gadījumos Pārdevējs var neapstiprināt Preces pasūtījumu vai atcelt un anulēt apstiprināto Preces pasūtījumu, ja E-veikala informācijas sistēmu tehniskas kļūdas, acīmredzamu (kļūdai līdzīgu) kļūdu labošanas vai citu objektīvu, no Pārdevēja neatkarīgu, fundamentālu iemeslu dēļ (ar pierādījumiem, kas pamato šos iemeslus), kad Preces aprakstā norādītā Prece neatrodas Pārdevēja noliktavās un tās piegāde no ražotāja prasīs nesamērīgi ilgu laiku, un/vai norādītā Prece vairs netiek ražota, un/vai ir mainījusies Preces cena. Pircējs tiek nekavējoties informēts par Preces pasūtījuma izpildes pārtraukšanu vai apstiprinājuma atcelšanu, vai par Preces piegādes termiņa, cenas vai citu nosacījumu izmaiņām, nosūtot to uz viņa Kontā norādīto e-pasta adresi vai Preces pasūtīšanas brīdī. Ja mainās Preces piegādes noteikumi, cena vai citi nosacījumi, Pārdevējs apņemas nekavējoties sazināties ar Pircēju un vienoties par Preces piegādes noteikumiem un citiem nosacījumiem. Pēc pasūtījuma atcelšanas saskaņā ar šajā punktā paredzēto procedūru Pārdevējs apņemas atmaksāt Pircējam visas summas, ko viņš samaksājis saskaņā ar atcelto pasūtījumu par Precēm.

4.6. Piekrītot Noteikumiem, Pircējs piekrīt, ka Preču iegādes dokumenti – PVN rēķins – viņam var tikt sniegti fiziskā formā Preču piegādes brīdī. PVN rēķinos ir norādīti Pārdevēja rekvizīti, izvēlētās preces, to daudzums, piešķirtās atlaides, preču galīgā cena, ieskaitot visus nodokļus, un citi dati, ko pieprasa grāmatvedību regulējošie tiesību akti.

5. PREČU PIEGĀDE

5.1. Prece tiek piegādāta Pircējam, izmantojot vienu no tālāk norādītajām metodēm, kas izvēlētas Preces pasūtījuma veikšanas brīdī:

  • Preču piegāde, izmantojot pakomātu tīklu;
  • Preču piegāde mājās ar kurjeru.

5.2. Piegādes pakalpojuma cena tiek norādīta Preces pasūtījuma veikšanas brīdī.

5.3. Pircējs, pasūtot Preci, izvēloties piegādes pakalpojumu uz mājām, apņemas norādīt precīzu Preces piegādes adresi. Ja Pircējs nepieņem Preci klātienē, kad tā tiek piegādāta uz Pircēja norādīto adresi, Pārdevējam ir tiesības nodot Preci citai trešajai personai, kas atrodas Pircēja norādītajā adresē, un Pircējam nav tiesību izvirzīt pretenzijas Pārdevējam par Preces piegādi nepareizajai personai.

5.4. Pārdevējs piegādā Preces Pircējam saskaņā ar E-veikala sadaļā Piegādes noteikumi norādītajiem noteikumiem. Preču piegādes noteikumi neattiecas uz gadījumiem, kad Pārdevējam noliktavā nav nepieciešamo preču, un Pircējs tiek informēts par viņa pasūtīto Preču trūkumu. Apstiprinot šos Noteikumus, Pircējs piekrīt, ka izņēmuma gadījumos Preču piegāde var aizkavēties neparedzētu apstākļu dēļ, kas nav Pārdevēja kontrolē. Šādā gadījumā Pārdevējs apņemas nekavējoties sazināties ar Pircēju un vienoties par Preču piegādes noteikumiem un citiem nosacījumiem.

5.5. Preču nodošanas Pircējam laikā Pircējam kopā ar Pārdevēja pārstāvi vai kurjeru ir jāpārbauda sūtījuma un Preču stāvoklis un jāparaksta sūtījuma nodošanas-pieņemšanas dokuments. Pēc tam, kad Pircējs ir parakstījis sūtījuma nodošanas-pieņemšanas dokumentu, tiek uzskatīts, ka Preces ir nodotas pienācīgā stāvoklī, bez bojājumiem, kuru cēlonis nav attiecināms uz ražošanas defektu, un Preču konfigurācijā nav neatbilstību (piemēram, tādas, kādas var noteikt Preču ārējās pārbaudes laikā). Ja Pircējs ir pamanījis, ka Preču iepakojums ir bojāts (saburzīts, slapjš vai citādi ārēji bojāts), Preces ir bojātas un/vai tām ir nepareiza konfigurācija, viņš kurjera klātbūtnē atzīmē to Preču nodošanas-pieņemšanas dokumentā un sastāda brīvas formas sūtījuma un/vai Preču bojājumu/neatbilstības aktu. Ja Pircējs neveic šīs darbības, Pārdevējs tiek atbrīvots no atbildības par preču bojājumiem, ja šādu bojājumu pamatā nav ražošanas defekts, un par neatbilstībām preču konfigurācijā, ja šīs neatbilstības var konstatēt preču ārējās pārbaudes laikā.

5.6. Preču nejaušas nozaudēšanas vai sabojāšanas risks pāriet Pircējam no brīža, kad Preces tiek nodotas Pircējam.

5.7. Ja Pircējs ir samaksājis par Precēm un Preču piegādi, bet noteiktajā laikā Preces neizņem vai nepiegādā tās Pircējam, Pusēm 5 darba dienu laikā ir jāvienojas par citu Preču piegādes laiku un/vai piegādes veidu (tādā gadījumā Preču piegādes papildu izmaksas (ja tādas ir) sedz Pircējs). Gadījumā, ja ar Pircēju nav iespējams sazināties 5 darba dienu laikā vai Preces nevar atkārtoti piegādāt Pircējam, vai Pircējs atkārtoti neizņem Preces, Preču pasūtījums tiek uzskatīts par automātiski atceltu un par Precēm samaksātā nauda tiek atgriezta Pircējam, atskaitot bankas pārskaitījuma maksu (ja piemērojama) un Preču piegādes maksu (ja piemērojama).

5.8. Ja Pircējs nav samaksājis par Precēm un nesaņem Preces noteiktajā termiņā vai nepiegādā tās Pircējam, Preču pasūtījums tiek uzskatīts par automātiski atceltu.

6. PREČU ATGRIEŠANA UN APMAIŅA

6.1. Pircējam ir tiesības, izņemot šo Noteikumu 6.9. punktā paredzētos izņēmumus, laikā 30 (trīsdesmit) kalendāro dienu laikā atteikties no pirkuma un pārdošanas līguma un atgriezt vai apmainīt atbilstošas kvalitātes Preci, saskaņā ar šo tiesību īstenošanas kārtību, kas noteikta šo Noteikumu 6.3. punktā.

6.2. Pircēja tiesības atteikties no līguma un atgriezt vai nomainīt atbilstošas kvalitātes Preci neattiecas uz pirkuma un pārdošanas līgumiem (Preču pasūtījumiem) šādu iemeslu dēļ:

  • Preces, kas ražotas pēc Pircēja īpašiem norādījumiem, kuras nav iepriekš ražotas un kuras tiek ražotas, ņemot vērā Pircēja personīgo izvēli vai norādījumus, vai Preces, kas ir nepārprotami pielāgotas Pircēja personīgajām vajadzībām;
  • iepakotas preces, kas pēc piegādes ir izpakotas un veselības vai higiēnas apsvērumu dēļ nav piemērotas atgriešanai;
  • Preces, kas to rakstura dēļ pēc piegādes ir nedalāmi sajauktas ar citām precēm.

6.3. Pircējam, kurš vēlas izmantot šo Noteikumu 6.1. punktā paredzētās atteikuma tiesības, ne vēlāk kā 30 (trīsdesmit) kalendāro dienu laikā no dienas, kad Pircējs ir pieņēmis pasūtīto Preci, vai, ja vienā Preču pasūtījumā ir pasūtītas vairākas Preces, no dienas, kad Pircējs ir pieņēmis pēdējo vienā Preču pasūtījumā pasūtīto Preci, iesniegt Pārdevējam brīvas formas pieprasījumu par Preces atgriešanu vai nomaiņu uz E-veikalā norādīto e-pasta adresi, kā arī Preces apmaksu apliecinoša dokumenta kopiju (PVN rēķins vai maksājuma darījuma pārskats).

6.4. Pēc tam, kad Pircējs ir izmantojis atteikuma tiesības no līguma saskaņā ar šo Noteikumu 6.3. punktā noteikto kārtību, Pušu saistības izpildīt pirkuma un pārdošanas līgumu izbeidzas, izņemot Pircēja pienākumu atgriezt Preces Pārdevējam saskaņā ar šo Noteikumu 6.5. – 6.6. punktā noteikto kārtību (ja Preces tika saņemtas pirms atteikuma tiesību izmantošanas) un norēķināties ar Pārdevēju par sniegtajiem pakalpojumiem vai saskaņā ar papildu līgumiem iegādātajām precēm (ja Pircējam pakalpojumi tika sniegti vai preces tika iegādātas saskaņā ar papildu līgumiem pirms atteikuma no līguma), kā arī Pārdevēja pienākumu atgriezt Pircējam par Precēm samaksāto naudu un to piegādes Pircējam izmaksas saskaņā ar šo Noteikumu 6.7. punktā noteikto kārtību.

6.5. Ja Pircējs izmanto tiesības atteikties no līguma saskaņā ar šo Noteikumu 6.3. punktā noteikto kārtību, papildu līgumi, saskaņā ar kuriem Pircējs iegūst preces vai pakalpojumus, kas saistīti ar noslēgto pirkuma un pārdošanas līgumu, un šīs preces piegādā vai pakalpojumus sniedz Pārdevējs vai cita persona saskaņā ar vienošanos ar Pārdevēju, tiek automātiski izbeigti bez jebkādām papildu izmaksām Pircējam. Pircējam ir pienākums proporcionāli kompensēt Pārdevējam pakalpojumus vai preces, kas iegādātas saskaņā ar papildu līgumiem, kas sniegti līdz brīdim, kad Pircējs iesniedza Pārdevējam atteikuma paziņojumu saskaņā ar šo Noteikumu 6.3. punktā noteikto kārtību.

6.6. Pircējam, iesniedzot pieprasījumu par Preces atgriešanu vai apmaiņu šajos Noteikumos paredzētajā kārtībā, nekavējoties, bet ne vēlāk kā 30 (trīsdesmit) kalendāro dienu laikā no šī pieprasījuma iesniegšanas Pārdevējam dienas nosūtīt vai nodot atgrieztās Preces Pārdevējam vai citai viņa pilnvarotai personai uz sava rēķina. Pircējs sedz visas tiešās Preču atgriešanas izmaksas.

6.7. Ja Pircējs atgriež Preces saskaņā ar šo Noteikumu 6.6. punktā paredzēto kārtību, Pārdevējs ne vēlāk kā 14 (četrpadsmit) kalendāro dienu laikā no atgriezto Preču saņemšanas dienas, pēc to kvalitātes novērtēšanas, atmaksā Pircējam visu viņa par Precēm samaksāto naudu, izņemot šo Noteikumu 6.9. punktā noteiktos izņēmumus, un to piegādes Pircējam izmaksas, izņemot papildu izmaksas, kas radušās, ja Pircējs izvēlējās Preču piegādes veidu, kas nebija lētākais Pārdevēja piedāvātais veids.

6.8. Pircēja atgrieztajai Precei jābūt nebojātai, oriģinālajā, kārtīgā iepakojumā (ar autentiskām etiķetēm, aizsargmaisiņiem un pilnu komplektāciju, ar visiem piederumiem tādā stāvoklī, kādā tā tika pārdota, ar instrukciju un garantijas dokumentu (ja tāds tika pievienots Precei), nezaudējot savu komerciālo izskatu (etiķetes nav bojātas, aizsargplēve nav saplēsta utt.), un nelietotai.

6.9. Pārdevējam ir tiesības atteikties pieņemt Pircēja atgrieztās Preces, ja atgrieztās Preces neatbilst šo Noteikumu 6.8. punktā noteiktajām prasībām Pircēja darbību dēļ, kas nav nepieciešamas, lai noteiktu preču raksturu, īpašības un darbību, vai ja Preces nav piemērotas atgriešanai šo Noteikumu 6.2. punktā minēto iemeslu dēļ.

6.10. Ja Pircējs iegādājas neatbilstošas kvalitātes Preces, to defekti tiek novērsti, nekvalitatīvas preces tiek nomainītas vai atgrieztas saskaņā ar zemāk norādīto kārtību un ņemot vērā Lietuvas Republikas tiesību aktu prasības.

6.11. Ja Pircējs ir iegādājies neatbilstošas kvalitātes Preci un to ir atzīmējis Preces nodošanas-pieņemšanas dokumentā (sk. Noteikumu 5.5. punktu) vai Preces neatbilstošā kvalitāte izpaužas kā ražošanas defekts, kas pastāvēja Preces iegādes brīdī, vai neatbilstība ražotāja noteiktajām specifikācijām, Pircējs var atgriezt Preci un pēc savas izvēles pieprasīt, lai Pārdevējs:

  • bez maksas saprātīgā termiņā novērst Preces defektus, ja defektus var novērst;
  • attiecīgi samazināt Preces cenu;
  • apmainīt Preci pret analogu atbilstošas kvalitātes preci, izņemot gadījumus, kad defekti ir nelieli vai tie radušies Pircēja vainas dēļ;
  • atmaksāt par Preci samaksāto cenu un atteikties no pirkuma līguma, ja neatbilstošas kvalitātes Preces pārdošana ir būtisks pirkuma līguma pārkāpums;
  • vienpusēji izbeigt pirkuma un pārdošanas līgumu, izņemot gadījumus, kad Preces defekts ir maznozīmīgs, un pieprasīt samaksātās cenas atmaksu.

6.12. Pircējs var izvēlēties tikai vienu no Noteikumu 6.11. punktā paredzētajām savu tiesību aizsardzības metodēm un viņam ir jāpaziņo par savu izvēli Pārdevējam, informējot Pārdevēju šo Noteikumu 6.13. punktā noteiktajā kārtībā. Ja Pircējs ir izvēlējies Noteikumu 6.11. punktā paredzēto metodi, Pārdevējs to nevar īstenot, Pārdevējs piedāvā alternatīvu Noteikumu 6.11. punktā paredzēto metodi. Pircējam nav tiesību mainīt izvēlēto aizsardzības metodi. Pircējam nav tiesību vienpusēji lauzt pirkuma un pārdošanas līgumu, ja preces defekts ir maznozīmīgs.

6.13. Pircējam, kurš vēlas izmantot šo Noteikumu 6.11. punktā paredzētās tiesības atgriezt neatbilstošas kvalitātes Preces, ir jāiesniedz Pārdevējam brīvā formā pieprasījums par neatbilstošas kvalitātes Preču atgriešanu uz E-veikalā norādīto e-pasta adresi un jānorāda viens no Noteikumu 6.11. punktā paredzētajiem Pircēja tiesību aizsardzības veidiem, kā arī kopā ar pieprasījumu jāiesniedz Pārdevējam Preču apmaksu apliecinoša dokumenta kopija (PVN rēķins vai maksājuma darījuma pārskats).

6.14. Pircējam nauda par neatbilstošas kvalitātes Precēm tiek atmaksāta 14 (četrpadsmit) kalendāro dienu laikā pēc tam, kad Pārdevējs ir saņēmis Pircēja paziņojumu par neatbilstošas kvalitātes Precēm, un, ja Pircējs Preces neatgriež Pārdevējam, šajā punktā paredzētais termiņš tiek skaitīts no Preču atgriešanas Pārdevējam dienas. Apstiprinot šos Noteikumus, Pircējs piekrīt, ka nauda tiks atmaksāta Pircēja bankas kontā, ja vien Pircējs un Pārdevējs nevienojas citādi.

7. PUŠU TIESĪBAS UN PIENĀKUMI

7.1. Pircēja tiesības un pienākumi:

7.1.1. Pircējam ir tiesības izmantot E-veikalu un iegādāties tajā Preces saskaņā ar šajos Noteikumos noteikto kārtību, kā arī pieprasīt no Pārdevēja saskaņā ar šiem Noteikumiem uzņemto saistību izpildi.

7.1.2. Izmantojot E-veikalu, izveidojot Kontu un iegādājoties E-veikalā piedāvātās Preces, Pircējs apliecina, ka ir rīcībspējīga fiziska persona un/vai likumīgi pārstāv trešo personu, kuras vārdā rīkojas, un apņemas:

  • norādīt savu pareizo e-pasta adresi un kontakttelefona numuru, citu kontaktinformāciju, kas nepieciešama, lai lietotu E-veikalu kā reģistrētam lietotājam vai noformētu un iesniegtu pasūtījumu Precei. Ir aizliegts reģistrēt Kontu E-veikalā, izmantojot trešo personu datus;
  • nepārkāpt šajos Noteikumos noteiktās saistības un ļaunprātīgi neizmantot šajos Noteikumos noteiktās Pircēja tiesības;
  • izmantot E-veikalu godprātīgi un pareizi, nekaitēt tā darbam un stabilai darbībai un/vai nekopēt E-veikala saturu, nenoņemt autorus vai preču zīmes no E-veikala satura kopijām, neveidot elektronisku vai manuāli atjaunotu datubāzi, kuras pamatā ir E-veikala saturs, neievietot E-veikala saturu citās tīmekļa vietnēs un nemainīt no E-veikala lejupielādētā dokumenta saturu;
  • neizmantot nekādus automatizētus līdzekļus un/vai papildu datortehniku un/vai programmatūru datu apskatei un/vai saglabāšanai, kā arī neizmantot nekādus līdzekļus, kas paredzēti E-veikala satura un/vai dizaina, un/vai Preču aprakstu un fotoattēlu apstrādei, vai to kopēšanai, šifrēšanai, pārprogrammēšanai, pārsūtīšanai, novirzīšanai veidā, ko neatļauj E-veikala funkcionalitāte;
  • aizsargāt Pircēja pieteikšanās datus no trešajām personām, izņemot personas, kuras Pircējs ir pilnvarojis pārstāvēt Pircēju, lietojot E-veikalu un iegādājoties tur Preces, un nekavējoties informēt Pārdevēju to nozaudēšanas gadījumā vai gadījumā, ja tie kļūst zināmi trešajām personām un/vai ir notikusi pieteikšanās datu nelikumīga izpaušana, zādzība vai nelikumīga izmantošana.
  • informēt Pārdevēju par jebkādām izmaiņām Pircēja datos, kas sniegti reģistrācijas nolūkos E-veikalā, vai patstāvīgi atjaunināt tos Pircēja E-veikala kontā;
  • norēķināties ar Pārdevēju par E-veikalā pasūtītajām Precēm un citiem maksas pakalpojumiem saskaņā ar šajos Noteikumos noteikto kārtību;
  • pirms iegādātās Preces lietošanas uzsākšanas, ieskaitot montāžu, uzstādīšanu utt., pārbaudīt iegādāto Preci un pārliecināties, ka saņemtā Prece ir Pircēja pasūtītā Prece (sīkāku informāciju skatiet Noteikumu 5.5. punktā);
  • jāievēro citi šajos Noteikumos un Lietuvas Republikas tiesību aktos noteiktie pienākumi.

7.2. Pārdevēja tiesības un pienākumi:

7.2.1. Pārdevējs apņemas ievērot šajos Noteikumos noteiktās saistības un radīt apstākļus, lai Pircējs varētu pienācīgi izmantot E-veikalu, kā arī pielikt visas pūles, lai nodrošinātu, ka E-veikals darbojas bez pārtraukumiem un vienmēr ir pieejams Pircējiem.

7.2.2. Pārdevējs apņemas ievērot Pircēju privātumu un apstrādāt viņu personas datus, stingri ievērojot tiesību aktos noteiktās prasības un Pārdevēja apstiprināto Privātuma politiku.

7.2.3. Pārdevējam ir tiesības pēc saviem ieskatiem īslaicīgi ierobežot vai pārtraukt Pircēja E-veikala lietošanu un Preču iegādi, tostarp mainot jebkuru Pircēja E-veikalā sniegto informāciju vai dzēšot Pircēja E-veikala kontu un aizliedzot Pircējam atkārtoti reģistrēties E-veikalā, ja:

  • Pircējs pārkāpj šos Noteikumus un/vai veic jebkādas citas aizliegtas darbības, kas ir pretrunā ar Lietuvas Republikas tiesību aktiem un/vai labas morāles un ētikas normām, vai citādi pārkāpj trešo personu tiesības;
  • Pārdevējam ir jāveic E-veikala tehniskā apkope un/vai atjaunināšanas darbi;
  • Pircējs, izmantojot E-veikalu, var nodarīt (preventīvi) vai kaitējumu Pārdevējam, tā reputācijai, citiem Pircējiem un/vai trešajām personām, un/vai gadījumos, kad tas ir nepieciešams, lai aizsargātu Pārdevēja, citu Pircēju un/vai trešo personu tiesības un likumīgās intereses.

7.2.4. Pārdevējam ir tiesības bez atsevišķa paziņojuma Pircējam piesaistīt trešās personas jebkuru ar šiem Noteikumiem saistītu darbību veikšanai, kā arī nodot savas no šiem Noteikumiem izrietošās tiesības un pienākumus trešajām personām.

8. ATBILDĪBA

8.1. Pārdevējs ir atbildīgs par E-veikala darbību un pakalpojumu sniegšanas traucējumiem, kā arī par jebkādiem no tā izrietošiem zaudējumiem Pircējam vai trešajām personām tikai tad, ja šādi zaudējumi ir radušies Pārdevēja tīšas rīcības rezultātā.

8.2. Pircējs ir atbildīgs par nelikumīgām darbībām, kas veiktas, izmantojot E-veikalu, tostarp, bet ne tikai, par viņa/viņas Personas datu, kas sniegti Konta reģistrācijas laikā un/vai pasūtot Preci, pareizību. Pircējs saprot un atzīst, ka ir atbildīgs par savu datu, tostarp Personas datu, nodošanu trešajām personām. Ja E-veikalu izmanto trešā persona (izmantojot Pircēja datus), Pārdevējs uzskata šo personu par Pircēju, un visas ar to saistītās saistības gulstas uz Pircēju.

8.3. Pārdevējs nav atbildīgs par E-veikala darbības traucējumiem un pakalpojumu neizpildes vai nepareizas sniegšanas gadījumiem un/vai Pircējam nodarītajiem zaudējumiem, ja tas noticis trešo personu vainas dēļ vai tādu apstākļu dēļ, kurus Pārdevējs nevarēja kontrolēt un saprātīgi paredzēt un novērst šo apstākļu vai to seku iestāšanos.

8.4. Pārdevējs tiek atbrīvots no jebkādas atbildības gadījumos, kad Pircējs cieš zaudējumus tāpēc, ka Pircējs faktiski nav iepazinies ar šiem Noteikumiem, Privātuma politiku un/vai citu informāciju, kas Pircējam sniegta konkrētas Preces aprakstā E-veikalā.

9. NOBEIGUMA NOTEIKUMI

9.1. Puses var apmainīties ar informāciju elektroniski, un šāda informācijas apmaiņa tiks uzskatīta par atbilstošu un līdzvērtīgu rakstiskiem dokumentiem. Visa saziņa, kas saistīta ar E-veikala pakalpojumu izmantošanu un/vai Preču pirkuma un pārdošanas līgumu izpildi, tiek veikta šādi:

  • Pircējs visus paziņojumus, prasības, pieprasījumus un jautājumus sūta uz E-veikala sadaļā “Kontakti” norādīto e-pasta adresi;
  • Pārdevējs visus paziņojumus un citu informāciju nosūta Pircējam uz viņa Kontu vai uz e-pasta adresi, kas norādīta, veicot Preces pasūtījumu, un tiek uzskatīts, ka Pircējs to ir saņēmis 12 stundas pēc tās nosūtīšanas;
  • Pircējs tiek uzskatīts par pienācīgi informētu par Pārdevēja paziņojumiem saskaņā ar šiem Noteikumiem arī tad, ja attiecīgā informācija Pircējam tiek sniegta, zvanot un/vai nosūtot īsziņu uz Pircēja Kontā norādīto tālruņa numuru vai veicot Preces pasūtījumu.

9.2. Noteikumi ir izstrādāti saskaņā ar Lietuvas Republikas tiesību aktiem.

9.3. Visi strīdi, kas rodas šo Noteikumu izpildes rezultātā, tiek risināti sarunu ceļā. Ja vienošanos nevar panākt 14 (četrpadsmit) kalendāro dienu laikā, strīdi tiek risināti Lietuvas Republikas likumos noteiktajā kārtībā.

9.4. Ja pircējs nepiekrīt pārdevēja atbildei uz pircēja rakstisko pretenziju, viņam ir tiesības iesniegt savu pieprasījumu vai sūdzību par e-veikalā iegādāto preci Valsts Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC), Brīvības iela 55, Rīga, LV-1010, tālr. +371 65452554, e-pasts: ptac@ptac.gov.lv, tīmekļa vietne www.ptac.gov.lv. Tāpat sūdzību iespējams iesniegt tiešsaistē, aizpildot PTAC mājaslapā pieejamo veidlapu. Papildus tam patērētāji var izmantot arī Eiropas Savienības alternatīvo strīdu risināšanas sistēmu, vēršoties atbilstošajā iestādē savā dalībvalstī. Eiropas Komisijas izveidotā ODR platforma (https://ec.europa.eu/odr/) 2025. gada jūlijā tika slēgta un vairs nav pieejama.